
Jaki papier wybrać? Firmowy lub artystyczny – zobacz różnice
Papier służbowy jest niezmiernie znaczącym detalem wizerunku firmy. To właśnie on powoduje, że kontrahenci będą postrzegali nasze przedsiębiorstwo jako należyte i przykładające dużą wagę do prawidłowych relacji z konsumentami.
Papier firmowy służy przede wszystkim do tego, aby drukować na nim każdą korespondencję firmy, a również rozmaite dokumenty, jak faktury, rachunki czy tym podobne papiery. Projektując go, należy bez żadnych zahamowań pamiętać o tym, że ma on w pierwszej kolejności pełnić tę właśnie rolę, dopiero w drugiej zaś powinien dobrze się opisywać – należy w następstwie tego zostawić sporo wolnego miejsca, na jakim będzie można umieścić treść dokumentów.
Przy projekcie nie wolno również zapominać o elementach, które bez żadnego ale muszą odszukać swoje miejsce na każdym arkuszu – a w następstwie tego o logotypie naszej klarownej firmy, danych kontaktowych i trafnej kolorystyce, dopasowanej do charakteru prowadzonej przez nas działalności – użyte barwy muszą wobec tego być zgodne z usługami, jakie proponujemy swoim kontrahentom, a przy tym nie odwracać uwagi od treści, która została na nim wydrukowana.
Papier służbowy to jeden z tych atrybutów, bez których wybitnie trudno wyimaginować sobie sprawnie działającą i dbającą o swoich konsumentów i relacje z nimi jednostkę gospodarczą – więcej w ogromnej ofercie na artykuły szkolne. Jest o swego typu wizytówką przedsiębiorstwa, mnóstwo zdradzającą na jego temat – możemy z niego wywnioskować, czym się ono zajmuje oraz jakiego typu działalność prowadzi. Należy pamiętać o tym, iż papier firmowy wielokrotnie będzie tym, co pierwsze kontrahent zauważy – z racji tego, że w większości wypadków używa się go do drukowania treści niewiedzionej korespondencji. Poza tym, zastosowanie znajduje również przy wystawianiu faktur bądź rachunków, a także przy sporządzaniu notatek.
Z uwagi na to, jak ważną funkcję on pełni, musi być znakomicie zaprojektowany oraz prawidłowo przygotowany. Z całą pewnością koronną jego cechą jest kolorystyka – zawsze stonowana, a żywe i wyraziste odcienie mogą pojawić się wyłącznie tam, gdzie jest to wymagane. Poza tym, detale te mogą pojawić się tylko na dole, u góry i na bokach arkusza – na środku zaś winno znajdować się sporo wolnego miejsca.